Bijenbank is nieuwste aanwinst in Rozentuin

Op 25 april 2024, over deze onderwerpen: Groen & Natuur

Onze gemeente verwelkomt een bijzondere nieuwe picknickbank in de Rozentuin. Het functionele en creatief ontworpen zitmeubel brengt een ode aan de bij en is een geschenk van Metaalconstructie Blomme tijdens de Openbaargroen-Awards van de VVOG. Daar haalde onze gemeente onlangs de derde plaats in het thema ‘bebloemingsproject’ (met de Rozentuin) en 3 bijtjes in de categorie “Bijenvriendelijke gemeente”.

Dat de bank op één van de meest gezellige plekjes in Brasschaat staat, wordt met veel enthousiasme onthaald. Niet enkel door de wandelaars die de bank al ontdekten, maar ook door de aanwezigen op de officiële voorstelling afgelopen donderdag 25 april. “De locatie is dan ook zorgvuldig gekozen”, verduidelijkt schepen Goele Fonteyn. “Vlak naast de bloemenweide in de Rozentuin. De ideale plek om te genieten van de bloemen en gezellig te vertoeven of te picknicken.”

De gemeente Brasschaat won de picknickbank dankzij haar deelname aan  “Bijenvriendelijke Gemeente”  op de Openbaargroen-Awards van de VVOG (Vereniging Voor Openbaar Groen) , een prijzenshow voor lokale besturen met inspirerende groen- en bijenvriendelijke projecten. Zo zaaide Aralea ook dit jaar opnieuw een prachtige bloemenmix in op deze plek, zodat bezoekers van juni tot september kunnen genieten van een kleurrijk bloemenveld en bijen kunnen proeven van de heerlijke nectar.

Hoe waardevol vond je dit artikel?